Venetian Snares Traditional Synthesizer Music Planet Mu 2016.
Analogno razbijanje breakcorea
Što se kanadski glazbenik Aaron Funk, poznatiji kao Venetian Snares, snažnije pokušava distancirati od breakcorea, žanra koji ga je proslavio i čijim je sinonimom postao, to mu se svakim korakom čini bližim. Čak i kad eksperimentira s IDM-om, glitchem i tehnom, u suštini Funkove muzike uvijek se naziru samo njemu svojstvene uvrnute melodije, vrtoglavo brzi ritmovi i idiosinkrastički složeni semplovi. Ukratko, većina onoga što poznajemo kao temeljne značajke breakcorea. Ne čudi zato da prelaskom iz digitalne u analognu domenu, Venetian Snares svejedno ostaje Venetian Snares. Hiperaktivan i hiperproduktivan.
U golemoj diskografiji Venetian Snaresa, "Traditional Synthesizer Music" ostat će zabilježen kao jedno od rijetkih njegovih izdanja što su se poklopila s generalnim Zeitgeistom scene, odnosno s još jednim oživljavanjem sintesajzera kao hoh instrumenta. Naime, (modularni) analogni sintesajzeri opet su šik, nove-stare igračke raznih i raznoraznih individua ujedinjenih u maničnoj potrazi za sljedećim komadićem povijesti koji bi trebao utažiti njihovu nezasitnu retromaniju. No Funka za sve to nije briga, trenutak njegove fascinacije plod je slučajnosti. Za razliku od plesnosti i prijemčivosti glazbe drugih glazbenika koji su u posljednje vrijeme ta glazbala ponovno stavili u prvi plan, npr. Sama Prekopa, Venetian Snares zadržava hermetičnost u kompozicijama, no ona istovremeno puca i biva ublažena pod naletima organskoga, zaobljenoga zvuka i blage arome nostalgičnosti. Iako je lako pretpostaviti da je i Funk sam kolekcionar instrumenata i inih gadgeta, masivni modularni sintesajzer u ovom slučaju nije predmetom puke fetišističke opsesije ili jeftini prečac kojim bi se dočepao zanimljivih ideja iz prošlosti. Toliko je jasno već i iz ironičnog, oksimoronskog naslova i karikirane retro naslovnice albuma što ispod sebe skrivaju očekivano aktualnu i živu muzikalnost.
"Traditional Synthesizer Music" je album rastrgan između krajnosti i opterećen snažnom dihotomijom digitalnosti breakcorea i neprobojnih, nekompatibilnih svojstava analognih sintesajzera. Venetian Snares od svoga uobičajenog pristupa ipak ne odustaje, tvrdoglavo se opirući zakonitostima drugog medija. Tempo je sada možda neznatno sporiji, no melodije ostaju podjednako fragmentirane i vrludave, a na mjestima na kojima očekujemo u tisuću komadića razbijene semplove klasične glazbe sada pronalazimo neprekidne loopove koji se kotrljaju i frcaju oko nepravilnih temeljnih ritmova u skladbama. Prenošenjem rada iz digitalne u analognu sferu, njegova muzička šizofrenija postaje taktilna i mukotrpna, njegov kreativni kaos naporna višemjesečna potraga. Ovaj album zato pruža uvid u mehanička svojstva Funkove metode i u stvaralačke elemente koji nam inače ostaju skrivenima te postaje fizičkom manifestacijom njegove posvećenosti detaljima dok improvizira i plete skladbe.
Pokušaj transplantacije Funkovih suludih, ponekad teško dokučivih glazbenih tokova nije mogao proći bezbolno, ali u konačnici funkcionira prilično dobro, unatoč dojmu da mu je u pojedinim trenutcima ponestajalo ideja i jasnog usmjerenja. Izdanje koje, ako ga se ne sluša pažljivo, lako može odlutati u pozadinu, kompleksnosti unatoč.