Unknown Mortal Orchestra II Jagjaguwar 2013.
Unknown Mortal Orchestra na ovom albumu, u usporedbi s prvijencem, djeluju manje osunčano, mračnije i nešto tradicionalnije.
Unknown Mortal Orchestra postali su vrlo popularni u tek nešto više od godine dana izdavši istoimeni prvi album (možda ga se netko sjeća jer na omotu ima fotografiju jugoslavenskog spomenika na Petrovoj gori), prepun iskrivljenog i psihodeličnog lo-fi popa nalik na umjerenije pjesme Ariela Pinka, s obiljem šuškavih gitara, vijugavih efekata na klavijaturama i Nielsenov sićušni dječji glasić. Da nisam pročitala da je Nielsen zapravo Novozelanđanin s novim domom u Oregonu, bila bih uvjerena da je ovaj album, izblijedio od jarkog sunca i nagrižen pijeskom, nastao negdje u blizini plaže Santa Monice.
Dvojka, s obzirom da je nastajala noću, na putu i u izmaglici tulumarenja, djeluje manje osunčano, mračnija je i nešto tradicionalnija, ugledavši se na predstavnike novozelandskog psihodeličnog popa iz 60-ih, The La De Das. "Monki" je pak sedmominutna acidom nagrižena i distorzijom obavijena balada više nalik na Pink Floyd, a "No Need For A Leader" prava je garažna crtica. Iako plivaju u sličnim vodama, općenito zvuče slušljivije i pristupačnije od Ariela Pinka i manje elektronički i nervozno od australskih rođaka Tame Impale, dok se recimo susjedi sa zapadne obale, Allah-Las i Foxygen u usporedbi čine manje hermetični i plažniji od ovog albuma. "II", kako ga je Nielsen sam nazvao, noćni album, zvuči iznenađujuće zrelo za tek drugi po redu, a pjesme na njemu su, unatoč svojoj maglovitosti i procesuiranom zvuku, vrlo pažljivo osmišljene, aranžirane i precizne. Ipak, meni bi se osobno više svidio da je malo manje suzdržan i prigušen, i da ne odražava toliko noćna vrludanja, koliko odiše suncem, vjetrom i pješčanom plažom.