Recenzije

The Tallest Man On Earth There's No Leaving Now Dead Oceans 2012.

nedjelja, 3. lipnja 2012

Dobri duh modernog folka se vratio. Nikad nije ni otišao, zapravo. Njegov treći dugosvirajući nosač zvuka "There's No Leaving Now" ne donosi značajan zaokret u stvaralačkoj etici. Naime, još jednom ga krase simplicizam i, zahvaljujući glasu, emocionalna izvedba. Ipak, za razliku od prethodnih ostvarenja, jasan je produkcijski pomak; pjesme su mišićavije...

Kad bih nabrajao sve ono dobro što je Švedska isporučila, ispisao bih barem karticu teksta. Imajući u vidu da ne volim pisati više od kartice teksta, suzdržat ću se, ali i navesti kako je Kristian Matsson ili The Tallest Man on Earth još jedan dar uglavnom hladne Švedske. Ako mu je država hladna, on, bo'me, nije. Naoružan gitarom kojom vješto barata i ugodnim glasom koji neodoljivo podsjeća na omalenog velikana, Bob Dylana, Matsson je nakon prvih nekoliko uradaka, a posebno nakon savršenog prvijenca "Shallow Grave", osvojio moju naklonost. [Znam da sam se ljudima oko sebe popeo na vrh glave zbog draguljčića zvanog "Honey Won't You Let Me In" koji nije prestajao svirati; na poslu, doma, bilo gdje...]

Najneobičniji faktor Matssonova stvaralaštva leži u tomu što je uravnotežena osoba. U sretnom braku s glazbenicom Amandom Bergman, nema tipičnu trubadursku srce-mi-je-slomljeno priču. Otud i smirena te iskrena lirika u kojoj se sjeća sretne prošlosti, opisuje stabilnu sadašnjost i priziva sretnu budućnost. No autor ne upada u zamku sebičnog pripovijedanja o sebi i sebi samom. Skladba "Little Brother" gdje čak i bas dolazi do izražaja egzemplaran je primjer gorenavedenog. Stvarnom ili imaginarnom bratu, Matsson u najboljoj imitaciji Nick Drakea poručuje: And when your memories lost on a hillside/And a wind takes you forward now/And your world is a kite in the weather/Gently tied to your hand that is pointing out/There's a sky in this unknown.

Teško je pričati o Matssonovim veselijim pjesmama jer i u onim najturobnijim [klavirska balada, naslovna "There's No Leaving Now"] izvire njegov optimizam koji je teško skriti. No, ako bih se morao odlučiti za jednu pjesmu s ovog albuma, to bi bila duhovita te reminiscentna zvuku prvog albuma  "1904" And the singing is low and so quiet/Like the sound when you sweep of the floor/And now something with the dirt is just different/Since they shook the earth in 1904. Samo ludi Šved može pjevati o apokalipsi i pritom biti neuobičajeno smiren, zar ne?

Dobri duh modernog folka se vratio. Nikad nije ni otišao, zapravo. Njegov treći dugosvirajući nosač zvuka "There's No Leaving Now" ne donosi značajan zaokret u stvaralačkoj etici. Naime, još jednom ga krase simplicizam i, zahvaljujući glasu, emocionalna izvedba. Ipak, za razliku od prethodnih ostvarenja, jasan je produkcijski pomak; pjesme su mišićavije jer se, osim Matssonovog prebiranja žica prstima, razlažu jedva čujni zvuci klavira i slide gitare. Najveći, ali i jedini problem novog albuma leži u činjenici što je upravo ta ugodna, osvježavajuća, srce-na-rukavu izvedba na ovom konkretnom albumu nekoliko razina ispod one ranije. Pored toga, Matssonu se nema što zamjeriti, i dalje je jedan od najnepretencioznijih a razvidno inteligentnih folkera. I, k'o što reče Draž, draži mi je od ostalih.

www.deadoceans.com