N.A.S.A. The Spirit Of Apollo Anti 2009.
Pitalica: što je to David Byrne, Chali 2na, Gift Of Gab, Z-Trip, Chuck D, Ras Congo, Seu Jorge, Method Man, DJ Swamp, RZA, Barbie Hatch, John Frusciante, KRS-One, Fatlip, Slim Kid Tre, Ol' Dirty Bastard, Karen O, Tom Waits, Kool Keith , Kanye West, Santogold, George Clinton, Spank Rock, M.I.A., Nick Zinner, Del The Funkee Homosapien, DJ Qbert, Ghostface Killah, Sizzla, Squeak E. Clean, DJ Zegon i još devet ljudi za koje nisam nikad čuo? Ne. Nije moj mixtape jer fale Beastie Boysi i Devo, a brijem i da Kanyea Westa ne bi stavio....
Točan odgovor je N.A.S.A., kolaboracija između Squeaka E. Cleana i DJ Zegona.
Kratica ipak nije toliko neoriginalna koliko se na prvi pogled čini jer umjesto američkog rata zvijezda nosi značenje North America South America iz razloga što, kao i svi ostali na ploči, dva glavna krivca potječu s ova dva kontinenta. I dok je Squeak E. Clean radio muziku za reklame i radio na produkciji za Yeah Yeah Yeahs, DJ Zegon radio je u Sao Paolu (to je inače u Brazilu...) sa rap skupinom Planet Hemp. Onda se njih dvoje smisliše kako bi bilo super napraviti zajedničku ploču na koju će pozvati pun kurac gostujućih vokalista iz svijeta tzv. undergrounda i učiniti svijet lijepšim u jednom zamahu nego što ga može 100 Live Aid-ova. Paralela s Live Aid-om nije slučajna kao što ni naziv albuma, "The Spirit of Apollo" nije slučajan. Završni govor na ploči ističe kako je čovjekovo sletanje na mjesec približilo svijet i kako je upravo taj osjećaj duh Apollo-a; duh koji prelazi geografske i političke barijere i ujedinjuje ljude.
Nitko u današnje vrijeme ne bi smio biti toliko naivan da povjeruje u ovakve utopističke dogme, a čini se da nisu ni sami N.A.S.A. pošto naslovnica albuma prikazuje dva simetrično postavljena astronauta između kojih stoji Grand Wizard Ku-Klux-Klana. Mjesec je zamijenjen disco kuglom i sve je spremno za početak alternativnog dance partija na kojeg su svi pozvani.
Iako premisa albuma (ujedinjeni svijet u kojem smo svi slobodni i rasplesani) drži vodu k'o i moje rupičaste čarape opet imate veći osjećaj iskrenosti nego što smo ikad vidjeli u društvu Bob Geldofa. Dok Live Aid i sve one nesretne hrvatske inačice "We Are The World" izgledaju kao samopromocija za zvijezde kojima je više stalo što su taj dan obukli za globalni TV program (ili u slučaju Nine Badrić i Tonija Cetinskog CMC-a s mandatornim gledateljstvom jer im je krepao daljinski, a tko će se dizat...) ova ekipa, ako ništa drugo zvuči iskreno, i ima nešto i zanimljivo za reći osim „..pogle moje izbjeljene zube i nove pramenove“. Daj bože da sam u krivu!
U bilo kojem slučaju manje prenemaganja i patetike...
Također je lijepo vidjet da se u ovo vrijeme bataljuskog napada na Radiohead (Kanye, Robert Smith i Miley Cyrus??!! Hahahahaha!!), okršaja Rhianna-Chris Brown i Fiddy vs The World nađe skoro 50 glazbenika koji se mogu naći na istom albumu bez policijske intervencije, a da ne zvuči kao svi oni kupusi od 2 Many DJs. Sve pjesme su sastavljene kao da ih je radio komorni orkestar umjesto očekivnog zvuka Big Benda HRT-a. Ništa protiv Big Benda. Samo da se zna...
Meni uglavnom mrski producenski albumi sa gomilom gostiju ovdje dobijaju drugu dimenziju. N.A.S.A. je uspijela spojiti glazbenike iz najrazličitijih žanrova koji za rezlultat imaju čak zanimljiviji zvuk od bipolarnih kombinacija soudtracka za "Judgment Night". Tako imamo Chuck D.-a, Rasa Congoa i Seua Jorgea na "Money" koja vrhunski prenosi zla koje donosi novac bez hipi pretjerivanja „...make money just don't let it make you...!“ Pošteno! Iz usta Chuck D.-a još poštenije!
Na "Hip-Hop" nam govori nitko mjerodavniji od KRS-One potpomognut ponovno ujedninjenim The Pharcyde MC-jevima, Fatlipom i Slim Kid Tre-om. Za "Strange Enough" N.A.S.A. je uskrsnula ODB-ja i strpala ga u vokal-kabinu s Karen O, a na prikladno nazvanom "Spacious Toughts" Tom JEBENI!!!! Waits se poriječka s Kool JEBENIM!!!!! Keithom. KUŽIIŠŠŠŠ??!!!!!
George Clinton u kombinaciji s Chali 2na-om iz Jurassic 5 izvodi "There's A Party" što zvuči k'o kombinacija Sly And The Family Stone "Everyday People" i Tom Waitsove "Come On Down To the House". Tulum je u kući i svi ste pozvani! Jedina laganija i introvertiranija stvar na albumu je "Way Down" sa RZA-om, Johnom Fruscianteom i Barbie Hatch. Popisu imena za ovu pjesmu biste mogli nabacit i Geoff Barrow i nitko ne bi ni primjetio. Tu leži genijalnost ovog pothvata. N.A.S.A. je organski spojila 40-tak izvođača s dva kontineta i više od par žanrova dok vam uho misli da je ovo najnormalnije stanje stvari.
Grupa je izdala album za Anti. Malo sam pogledao popis izvođača i stanje me malo podsjetilo na pokojni Grand Royal. Kada staviš pod isti krov Bob Moulda, Busdrivera, Tom Waitsa, Mescalerose, Blackalicious, Solomone Bure-a, Locust, Tricky-ja i Billy Bragga jasno ti je da je N.A.S.A. ovdje kao kod kuće. Tko ne uviđa važnost ovakvih oaza nije ni hipi ni panker ni hip hop head ni ništa! Život je kratak za bit ništa. Budite sve što možete! Budite Astronaut N.A.S.A.-e!
http://www.squeakecleanblog.com
http://www.myspace.com/nasa