DJ Shadow The Less You Know The Better Verve 2011.
Kakvu sjenu baca DJ Shadow?
Jedna od najupečatljivijih scena dokumentarnog filma Scratch jest ona kad kamere doprate DJ Shadowa u podrum omiljenog mu glazbenog dućana unutar kojega se nalaze na desetine tisuća ploča koje Josh Davis oboružan portabl gramofonom bjesomučno preslušava. Po njemu taj Art of Digging, kako sam naziva čin kopanja, neće učiniti lošeg DJ-a dobrim ali će dobroga učiniti još boljim. Ako je suditi po novom uratku, tek četvrtom solo albumu u malo manje od dvadeset godina rada, Shadow je u svom omiljenom podrumu naletio na hrpetinu ploča klasificiranu pod Razno.
Šarenilo novog albuma će zapanjiti svakog tko ga se odluči poslušati jer čak devetnaest skladbi donosi jednak broj žanrovskih izleta. Čovjek koji je redefinirao hip hop stvara sporo, pažljivo i štreberski efikasno, a svaki trenutak "The Less You Know The Better" to (iznova) dokazuje.
TLYTB je album - kolaž sazidan od mikropočetaka gdje bi svaka sljedeća stvar nakon uvodne mogla komotno otvoriti album. Stilska raznolikost je u ovom slučaju usporediva s soundtrackom nekog lagano dekoncentriranog glazbenog urednika. Rezultat je najgori mogući sistem 'Za svakog ponešto', ali dobro ulickan do te mjere da nakon nekog vremena ostvari prisan odnos s ušima. Nađe se tu soul balada, metala, zaboravljenog trip-hopa, industrijale, nezavisnog rocka, jedan Pink Floyd intro te gostovanje Posdnousa iz De La Soul. Pucanj iz sačmarice se isplatio.
Cijeli koncept albuma, počevši od samog naziva pa do sazidavanja albuma od devetnaest nepovezanih tema se dosljedno nastavlja na sad već neko vrijeme aktualno autorovo propitivanje što to točno internet donosi dobrog glazbenicima u budućnosti. Za jednog ipak progresivnog muzičara ovakav stav se isprva možda čini neprimjereno nazadan, ali argumenti koje DJ Shadow daje nisu rezultat sanjarenja i furke već iskustva rada u okruženju koje od umjetnika zahtjeva pronalazak nekih novih načina preživljavanja.
Stoga je namjerno izazvani kaos TLYTB u ovom trenutku možda bio jedini mogući komentar čovjeka koji je glazbu zadužio "Entroducingom", "Private Pressom" i pitanjem Why Hip Hop Sucks in '96?