The Chemical Brothers Further Parlophone/Virgin 2010.

nedjelja, 27. lipnja 2010

The Chemical Brothers su legende elektronike čiji radovi novijeg datuma nisu nudili previše razloga za oduševljenje. Knjiga se doimala pročitanom i sve je vodilo tome da bi jednog dana u nekom enciklopedijskom izdanju briljantni trio "Exit Planet Dust", "Dig Your Own Hole" i "Surrender" imao zasluženo najveći broj zvjezdica pored sebe, a ostatak diskografije bi imao sve manje i manje odlikovanja. Uobičajena putanja koja pokazuje stvaralački uspon i nesmiljeni pad uzrokovan viškom godina i pomanjkanjem inspiracije smiješila se još jednom izvođaču.

Na našu radost, "Further" kvari taj potencijalni statističko-vizualni niz te zaustavlja kreativni pad koji traje već neko vrijeme. Tekst refrena iz uvodne "Snow" koji kaže nešto poput 'Lifting Me Higher' kao da predviđa takav razvoj događaja. Tom Rowlands i Ed Simons nisu ništa suštinski promijenili u svom zvuku, svi prepoznatljivi elementi su još uvijek prisutni i nema nikakve dileme kako je ovdje riječ o novom Chemical Brothers albumu. Samo boljem.

Pored očito nadahnutijih pjesama dvije promjene u odnosu na prošla, manje uspješna izdanja, se mogu uočiti. Prva je da nema nikakvih posebnih gostovanja te glazbene teme nisu stvarane s nekim vokalom u vidu tako da za posljedicu Further ima zaokruženu, albumsku notu. Povremene vokalne dužnosti odrađuje sam Tom Rowlands ili Stephanie Dosen, američka kantautorica koja nastupa i s Massive Attack. Druga promjena jest da nema hit singla koji bi zasjenio te pogurao slabašni ostatak materijala, kao što su to zadnjih godina činili "Galvanize" za "Push the Button" ili "The Test" za "Come With Us" ili ... niti jedna stvar za "We Are the Night".

Najdojmljiviji u hrpi ravnopravnih trenutaka su oni u kojima se Ed i Tom poigravaju s gitarskim efektima i elementima elektronskih simfonija, odlično demonstriranima u "Escape Velocity" tj. 'Teenage Wasteland a la Chem Bros' ili "Dissolve" tj. 'Where The Streets Have No Name by Tim & Ed'. Predzadnja stvar "K+D+B" je recimo savršena za zatvaranje bilo kojeg ovoljetnog open air spektakla, a prava završnica albuma pripada ljepotici "Wonders Of The Deep" koja je u svojoj srži čisti shoegaze. Tek je "Horse Power" iritantno nabrijana za plesni podij, ali to je lako oprostiti kada se posluša ostatak materijala.

"Further" je album velikog zvuka kakav najbolje leži Chemical Brothersima. Isto tako, "Further" je za bend koji komotno može još dugo peglati stare hitove i štancati nove, neočekivano i ugodno ovoljetno iznenađenje. Kako je na redu njihovo prvo gostovanje u Hrvatskoj, bolju pozivnicu od ove zasigurno nećete pronaći.