Ponto De Equilibrio Dia após dia Lutando Selfreleased 2010.

ponedjeljak, 27. lipnja 2011

Nedavno sam se žalio kako teško nalazim nove reggae albume, a evo već 20-ak dana nakon recenzije za Tiken Jah Fakoly na pot listi se predstavlja još jedan sjajan regaae izvođač - brazilska grupa Ponto de Equilibrio.

Prije gotovo mjesec dana kukao sam nad činjenicom da ne mogu naći dobar novi reggae album, a sada već opet nešto pišem o reggae zvucima. Doduše, kao i "African Revolution" i "Dia Após dia Lutando" je objavljen prošle godine, ali to nije neka činjenica koja bi spriječila pisanje ove recenzije.

Priča oko Ponto de Equilibrio, odnosno kako je njihova glazba došla do mojih zvučnika nužno uključuje drage prijatelje Niku i Pera. Još prije nego im se Lukša, buduća NBA zvijezda, priključio u njihovoj obitelji njih su dvoje odlučili malo se skitati po Berlinu. Tamo su naletili na neki reggae festival gdje su glavne zvijezde bili upravo Ponto de Equilibrio koji su ih totalno oduševili. Po povratku u Dubrovnik priča o bendu se malo proširila, radili su internetski pretraživači i otkrio se cijeli novi svijet - svijet brazilskog reggaea.

Ponto de Equilibrio su na neki način predvodnici nove reggae scene u Brazilu. Postoji još cijeli niz izvođača koji se pojavljuju na kompilacijama "Circuito Reggae" (koje su, usput, stvarno odlične), ali ova banda iz Rio de Janeira se izdvaja iz razloga što su uistinu fenomenalni. Njihov prvi album, "Reggae a Vida Com Amor" je remek-djelo i jedan od onih albuma koji se nikada ne brišu iz walkmana jer nikada ne znaš kada će te uhvatiti želja za njegovim slušanjem.

"Dia Após dia Lutando" možda je tek nešto slabiji od spomenutog prvijenca, ali i dalje pokazuje kako je Ponto de Equilibrium bend koji trenutno predstavlja jednu od najjačih reggae snaga u svijetu. Kao i uvijek, zvuk je naslonjen na klasične reggae ritmove bez gotovo ikakvih intervencija koje bi ih odvukle prema dub ili nekim drugim zvucima. Produkcija je dovedena do savršenstva tako da se ne gubi niti jedan zvuk, a bend je odlučio cijeli album dignuti na malo veći nivo pa su angažirani i razni gostujući izvođači među kojima prednjači kultna jamajkanska grupa The Congos te ništa manje kultni Don Carlos.

Upravo pjesma koju ovi Brazilci izvode s Don Carlosom, "Stay Alive" je najslabiji dio albuma što je možda i činjenica da se sjajni pjevač Helio Bentes ne snalazi predobro na engleskom bez obzira što se od njega ne očekuje ništa više od solidnog pidžn izgovora. Ne kažem da to zvuči katastrofalno, ali upravo je najveća snaga Ponto de Equilibrio činjenica kako reggae sjajno zvuči na portugalskom jeziku.

No, iako je "Stay Alive" nešto slabiji dio, "Dia Após dia Lutando" naprosto vrvi sjajnim pjesmama. Uvodna "Odisseia na Babilonia", pa "Hipocritas", "Malandragem as Avessas", "Reggae de Terreiro", "Santa Kaya" te pogotovo "E Que Eu Vejo" su sjajne pjesme koje se mogu bez problema puštati sa svim onim jamajkanskim velikanima na bilo kojem reggae tulumu.

A bilo bi lijepo da Ponto de Equilibrio opet krenu na neku europsku turneju, nekim čudom se nađu i u Hrvatskoj pa da se i mi osvjedočimo kakve tulume oni rade...