Poliça Give You the Ghost Totally Gross National Product 2012.
Bez obzira na njegov specifičan zvuk "Give You The Ghost" je čistokrvni post-prekidni album. Onaj na kojemu se melankolični i nesigurni stihovi nastali nakon prvih buđenja u praznom krevetu susreću s poletnim plesom raskalašenih perkusija koje zajedno sa smušenom podsviješću žele pod hitno slaviti konačno oslobođenje i neke nove avanture. I to uz gomilu auto-tunea!
Ne samo da nije riknuo nakon što mu je pokušao presuditi Jay-Z, već ga je ubrzo u tzv. indie krugovima popularizirao Justin Vernon (ponajviše s "Woods" koju je kasnije eksportirao u "Lost in the World" Kanye Westa i sa soft rock baladom "Beth/Rest" s drugog Bon Iver albuma. Iako auto-tune u tom robotiziranom izdanju (priznajem, prvo vrijeme sam ga miješao s vocoderom) pamtimo još s kraja devedesetih kada nam ga je predstavila Cher (link je u ovom slučaju nepotreban), taj se efekt ipak najviše koristi kao svojevrstan photoshop u slučaju slabašnih vokalnih sposobnosti (vjerujem da krivci nisu samo na Otvorenom, Anteni i sličnima, tj. sigurno se većina naših heroja, neki bez srama, a drugi tajno, dugo i naveliko služi ovim alatom).
I once asked a studio guy in Toronto, "How many people don't use auto tune?" and he said, "You and Nelly Furtado are the only two people who've never used it in here." Neko Case
Doduše, ima i onih slučajeva kada preventivni photoshop na kraju mutira u nenamjerno imitiranje T-Paina (nije on – kliknite!), ali još su uvijek rijetki proslavljeni indie slučajevi u kojima namjerna manipulacija tim efektom ne služi samo kod prvoloptaškog iskrivljavanja vokala, odnosno malo je onih koji eksperiment pretvaraju u pop formu i auto-tune koriste kao dodatni instrument oko kojega se gradi organski zvuk cijelog benda. Ili da budem malo precizniji - slučajevi u kojima se vokal na auto-tuneu i ostatak instrumenata (i efekata) stapaju u homogenu masu koja profunkcionira prije nego se upali alarrmna lampica svetih predrasuda.
Friško oformljeni bend Poliça čini upravo to. Pjevačica Channy Leaneagh eksploatira auto-tune kao što gitaristi koriste pedale. I više od toga ako uzmemo u obzir da se Channy inače jako dobro snalazi i kada pjeva na suho, a njezino je pjevanje samo mali dio onoga što nam dolazi u ovom paketu iz Minneapolisa. Poliça nemaju gitaru, ali zato imaju dva bubnja, bas, gomilu efekata i synth loopova.
Prije nekih godinu dana Channy je nosila prezime Casselle i svirala u folk bendu Roma di Luna zajedno s bivšim suprugom. Nakon raspada benda pridružila se soft rock ansamblu Gayngs (megalomanska cool ljiga s preko 25 članova među kojima su se našli Justin Vernon, članovi iz Megafauna, The Rosebudsa, Stefon Alexander aka P.O.S. i još gomila ekipe) gdje je dobila priliku da eksperimentira s vokalom i radi s Ryanom Olsenom (Marijuana Deathsquads) koji je kasnije zajedno s Jimom Enom (Spoon) producirao album njezinog novog benda.
Bez obzira na njegov specifičan zvuk "Give You The Ghost" je čistokrvni post-prekidni album. Onaj na kojemu se melankolični i nesigurni stihovi nastali nakon prvih buđenja u praznom krevetu susreću s poletnim plesom raskalašenih perkusija koje zajedno sa smušenom podsviješću žele pod hitno slaviti konačno oslobođenje i neke nove avanture.
Osim toga uopće ne znam kako opisati zvuk pjesama koje me opsjedaju posljednjih mjesec i pol dana pa mi na pamet padaju samo blesave usporedbe tipa: free jazz Battles s emotivno rastrojenom androidnom ženom na vokalima. I to u totalno radiofoničnom izdanju! U nekim se dijelovima zavodljivi R&B aranžmani raspadaju u organskoj igri dva bubnja i benignog dronea, a u drugima čak podsjećaju na trip-hop uspješnice iz devedesetih ("Lay Your Cards Out" i "Happy Be Fine"). "Dark Star" i "Form" su toliko zarazne da nakon par slušanja auto-tune počinjete percipirati kao najnormalniji začin vokalu.
Uglavnom, prije nego zaserem s još nekom neprimjerenom usporedbom (kada sam već dao gomilu materijala za rasplamsati svačije predrasude), želim se zahvaliti Mariji Andrijašević (nisam dugo) koja je ovaj bend prije nekih mjesec i pol stavila na svoj zid. Nije bila prva obzirom da su se Poliça kao preporuka prvo pojavili na zidu Kathleen Edwards (Justina Vernona konekcija), ali ispada da je Marijin blagoslov bio nešto efikasniji kod uklanjanja predrasuda o auto-tuneu.
Iako nemam statistički dokaz (nažalost zadnjih par mjeseci ne scrobblaam dok sam na bicikli. Nešto je krepalo, a lijen sam intervenirati), poprilično sam siguran da je do početka proljeća "Give You The Ghost" konstantno bio u mojim slušalicama (Još sam toliko bio zaokupljen samo glazbom da sam tek prije koji dan počeo hvatati riječi. A mislio sam da sam raskrstio s takvim usputnim i neodgovornim ponašanjem. Zakon!)