Les Claypool Of Fungi And Foe Prawn Song 2009.

nedjelja, 29. ožujka 2009

Većina današnjih bendova će se u svojim pjesmama uglavnom referirati na neko svoje iskustvo; kukat će o svojim nesretnim ljubavima i hvalisat o tome kako su oni najzanimljivija pojava od ariela bez namakanja. Rijetko tko danas priča priče. Ono, baš priče s razrađenim likovima i zapletom i raspletom. E pa Les Claypool cijelu svoju glazbenu karijeru radi više manje upravo to.

Ako uzmete autentičnost jednog Jima Jarmuscha i dodate pomaknutost Terrya Gilliama dobiti ćete, u grubo, likove koje se rađaju u glavi Lesa Claypoola. Čovjek koji nije prošao audiciju za basista Metallice nakon smrti Cliffa Burtona, jer je po riječima Jamesa Hetfielda 'bio predobar' najpoznatiji je po radu u Primusu. Primus je svojim specifičnim zvukom uspio privući pažnju Interscope recordsa pa zatim i MTV-a, ali zadržavanjem na njemu ne bi ste si mogli učiniti veću medvjeđu uslugu kad je u pitanju Lesova glazba.

Les Claypool and the Fearless Flying Frog Brigade ili The Holy Mackarel ili Bucket of Bernie Brains su samo neki od njegovih basom podmazanih pohoda na vašu djecu, a "Of Fungi And Foe" je ovogodišnja i druga po redu Lesova ploča koju potpisuje samo svojim imenom. Iako su aluzije na more i organizme koje provode vrijeme u vodi izostali iz imena pratećeg benda (kao i ime) još na prošloj ploči, "Of Wales And Woe", ostale su u imenu albuma i popratnom grafičkom oblikovanju naslovnice. Na novom albumu smjer se mijenja i dolazi do okretanju ka sporama i gljivama. Razlog tome je kompilacijski karakter "Of Fungi And Foe".

Jedan dio albuma su pjesme koje su korištene na soundtracku za film "Pig Hunt" o mutiranoj divljoj svinji koja čuva svoje polje marihuane, a drugi dio su pjesme koje su snimljene za potrebe video igrice "Mushroom Men".Ostale pjesme su snimljene za potrebe samog albuma i na njima je striček Les u svojoj top pripovjedačkoj formi. "Red State Girl" predstavlja djevojku koja želi bit Sarah Palin sa popratnim zvukom saksofonom koji zvuči kao da ga je hrđa zela. "What Would Sir George Martin do?" lamentira o tome kako bivši producent Beatlesa pokušava naći taksi i što se mene tiče da su samo ove dvije stvari na albumu ja bi bio zadovoljan. A nisu! Ima ih još 10!

Glazbeno ipak nešto staloženiji od "Of Wales And Woe", novi album ponovno zapostavlja gitaru što je možda naj-avant potez koji indie rock glazbenik može učiniti. Angažirani glazbenici su dijelom bivši članovi Fancy Banda, a ostatak novi plaćenici s ponovnim pojavljivanjem sina Cagea. Kao i kod Toma Waitsa, lijepo je vidjeti (čuti) da jabuka nije pala daleko od stabla. Ili u ovom slučaju spora od gljive.

Inkorporiranje raznih instrumenata i njihovo podvlačenje pod Lesov tekući bas nije novost, a na sličan način na koji je prije par godina odlučio transponirati zvuk indije, ovdje imamo "Bite Out Of Life" kojim je relocirao flamenco nasljeđe i dao mu novi identitet u suradnji s Eugeneom Hutzom iz Gogol Bordello.

Da ne mislite kako Les samo štanca bendove i ne spava primite na znanje da je uz sve glazbene projekte i dalje pobožno posvećen ribolovu, da je režirao svoj prvi film "Electric Apricot", izdao knjigu "South Of The Pumphouse" i počeo raditi vlastito vino. No, ove godine mi je to sve manje bitno, jer je izdao "Of Fungi And Foe" i napravio soundtrack o radioaktivnim gljivama koje se bore za svoje mjesto pod suncem. Uz pomoć Lesa Claypoola nadam se da ćemo ubrzo shvatiti da su i gljive ljudi.

Još samo jednom da mi neko kaže da bacim sve iz frižidera jer se unutrašnjost pretvorila u rasadnik penicilina!
Smrt Viledi, sloboda sporama!