Munly and The Lupercalians Petr & the Wulf Alternative Tentacles 2010.
Jay Munly naoružan strpljenjem kreće u koncept albuma "Petr & The Wulf" baš od slušatelja, s pričom zakrabuljenom u slavlju Luperkalije. Za razliku od Nolana, Munlyjev budžet je znatno manji pa je shodno tome uži i njegov doseg. Ono što je bitnije je razlika u motivu: dok Nolan rekonstruira fenomen plastičnog, američkog heroja (i njegovog antipoda), Munly se bavi pričom ukorijenjenom u bajkovitom tlu jedva prohodne šume ruskog folka. Posrijedi je dekonstrukcijjska adaptacija simfonijske priče "Peća i Vuk" (1936.), koju je od Prokofjeva naručila ondašnja ravnateljica jednog dječjeg kazališta u Moskvi, a koju autor završava u nevjerojatnom roku od 4 ili 5 dana. U to vrijeme se od ozbiljnog autora (kao što je bio Ukrajinac u pitanju) nije očekivalo da se, da prostite, posere u manje od tjedan dana. Uz opće oduševljenje, Moskva je brujila o tajnim pomagačima koje je Sergej navodno morao imati da bi klasik budućnosti uspio zgotoviti u tako kratkom roku...
Za one koji se ne sjećaju, radi se o dječaku, njegovu djedu, strašnom vuku i seriji životinja. Izvorna muzika je pisana tako da svaki lik u priči bude okarakteriziran jednim solističkim instrumentom i jednom temom. Naravno, Munly aktivno transformira fabulu u prljavu leguru antičke tragedije i ranosrednjovjekovne horror-bajke, a na sve to dodaje red američkog folklora. Kao rijetko odličan igrač riječima među muzičarima srednje generacije (uz Davida Bermana, čija poezija oduševljava jednako kao i muzika) Munly uspijeva prividnoj zaigranosti dječje pričice pridodati stravu goth-americane, tako da se tu više ne zna tko je dobar, tko je loš, a tko izbezumljen. Za pažljivog slušatelja osobito će zadovoljstvo biti u otkrivanju upravo ove jokerovske transformacije, tj. razmjene Dobra i Zla u likovima koji to naoko teško podnose.
Čak i ako nemate običaj na prvu slušati riječi pjesama ili razmišljati o njihovom sadržaju, Munly and The Lupercalians nude mnogo više od priče. Tako nas otvarajuća "Scarewulf" preko uvodnog drona i vrckavog bendža efikasno uvodi mrak, da bi ga uskoro razbio fantastični višeglasni refren. "Petr" započinje molskim razgovorom titrajuće visokih nota klavira i neizostavnog bendža, da bi dodavanjem drvenih puhača i organski kožnate ritam sekcije prerastao u frajerski swagger kojim Munly savršeno oslikava višeobraznost Petrova karaktera. Podmukla tuba i triangl ubacuju nas u glavu protagonistova djeda: ponajbolja "Grandfather" kaže 'It could be pork on Friday and fish on the Sabbath / If I could wear that old Wulf's teet'. Munlyjeva potreba za poništavanjem konteksta izvornog predloška najvidljivija je iz tri pjesme o životinjama. "Bird" jednako duguje Davidu Byrneu koliko i bluegrassu, "Cat" je jedina naglašeno gitarska alt-country laganica s čudnovatim zadahom Beach Boysa, dok je "Duk" nekako najbezobraznija u svom refrenu koji neprestano ponavlja 'Duck, duck, duck, duck...Goose!' Otrovni osmominutni finale "Wulf" nevjerojatni je country-funk-spoken-word freakout koji podsjeća na Barryja Adamsona u svojim demonskijim trenucima.
Iz razloga što su ovdje pjesme u službi koncepta, "Petr and The Wulf" i nije najbolja polazna točka za upoznavanje s Munlyjevim zavodljivim radom (kojeg svakako vrijedi upoznati, jer je jedna od skrivenih denverskih arkana). U tom smislu bolja je preporuka "Munly & the Lee Lewis Harlots" (2004.) ili manje rafinirano izdanje "Jimmy Carter Syndrome" (2002.) od kojih nakon uzastopnih preslušavanja imate osjećaj da vam se miješaju venska i arterijske krv... Ipak, "Petr and The Wulf" je album koji će zbog rijetko kompletne vokalno-instrumentalne izvedbe ubrzo ući u uši i onim slušateljima isključivo hedonističke proveniencije. Kao i u većini anti-pop izdanja, visoko nad stihovima ovih pjesama drijema kritika. Ovdje je usmjerena onima koji će kritizirati stereotip bez osvrta na ideologiju koja ga potkiva. E, pa Išli Mujo i Haso...