Mašinko Mašinko Webreleased 2010.

ponedjeljak, 26. travnja 2010

- Ej šta ima.

- Evo ništa, recesija Bog je blagoslovio, država mi ne da posao, ne moramo radit.

Ovo je kratki stenogram razgovora s Bojanom, bubnjarem iz Antenata u pauzi probe s njegovim novim punk bendom iz Zagreba. Prije par mjeseci opet se okupila ekipa koja je svirala po zagrebačkim pank bendovima i složili Mašinka. Bojan me izvijestio da su u jedno popodne snimili 12 novih pjesama, strusili gomilu alkohola i probudili sve susjede jer su tako pijani snimali vokale u ranim jutarnjim satima. Dva dana kasnije album je već bio onlajn i oglašavalo ga se u pank krugovima po fejsiću (gej naziv za facebook za vas neinteligentne i vas koji niste u toku s trendovima i da, Gee, u oba slučaja mislim na tebe).

Kao što sam već spomenuo na albumu je dvanaest pjesama, a svaka pank hit, al ono brate, na sve refrene možeš urlikat zajedno s bendom. Nekako mi se čini da je ova naša HR pank scena ošla u kurac, bendovi su ili jebeno dosadni i loši te briju na "Punkom protiv pedofilije" (onda bi bilo bolje da idu palit crkve) ili su poput Debelog precjednika zabrijali na vrištanje i neuzvraćene ljubavi. Diverzanti su pak kategorija za sebe jerbo sviraj maksimalno dva koncerta godišnje. Kod Mašinka nema ovakvih problema, svoje stavove nose na rukavu i pucaju ih direktno kroz rifovlje i tekstove. Evo ga odmah prva stvar se zove "Pij" i čiji refren 'pij pij dok ne popiješ sve' jasno govori kako treba živjeti. "Bitanga" je pjesma o pank propalicama. 'On pije puši ne gradi samo ruši, bitanga u srcu bitanga u duši' je refren koji govori sam za sebe. "Mržnja" je pak pjesma o širenju nasilja na ulicama ove zemlje, dok je "Sude mi" predivan antipod istoimenoj pjesmi onog seljačine i velikog Hrvata Škore koji je zemlju branio iz konzulata u Mađarskoj. 'Sude mi jer sam normalan i ne mrzim nikog, sude mi zadrti i pokvareni, sude mi jer nisam ružni šovinista, sude mi neka mi popuše' su stihovi koje potpisujem sto posto. U pjesmi "Sud" proziva se ljude koji su popljačkali zemlju. Najveći hit na albumu je pjesma "Ali" pravi pankrok dragulj o životu i posljednjoj rundi na šanku. Da ne ispadne da samo pjevaju o alkoholu i sjebanoj nam državi Mašinko su na album uvrstili i predivnu pjesmu o kraju ljubavne veze "Sretan" sa refrenom 'opet sam sretan opet se smijem, radim sve što želim uživam i pijem.'

Uglavnom, Mašinko su mi dali sve što mi u ovom trenutku treba od glazbe, nešto što mogu slušat i smijat se od srca, dok nadrkan hodam s posla po Zagrebu i razmišljam koliko bi se čvaraka moglo istisnut iz sala ministra financija. Još samo čekam ljeto i DOF da mogu pijan ležat u potoku i pjevat Mašinkove hitove dok se hladi domaće vino.

masinko.kristeboze.com