Last Electro-Acoustic Space Jazz & Percussion Ensemble Miles Away Stones Throw 2010.
Čovjek sa više pseudonima od Fletcha se ponovno pojavio. Ili možda nije ni otišao. Teško se odlučiti u moru Madlibovih izdanja koja iz godine u godine kao da postaju sve frekventija. To nije reći da je smanjio broj godina između izdanja nego da je povećao broj izdanja godišnje. Dok je pišem vama o The Last Electro-Acoustic Space Jazz And Percussion Ensembleu Madlib je u međuvremenu izdao i Young Jazz Rebels, jedno 5 izdanja u seriji "Madlib Medicine Show", te sudjelovao u produkciju na barem 3 ovogodišnje ploče uključujući novi album Erykah Badu. Jedan od najvećih radoholičara u glazbenoj industriji nije samo produktivan već i izvrstan u tome što radi. Broj žanrova koji pokriva njegov angažman i znanje kao i skromnost dovoljni su da razoružaju većinu ako ne i sve 'znalce' i 'scenaše'. Vinil džanki broj jedan isprva je bio uspredotočen na hip hop stilizaciju, ali nakon nekog vremena ljubav prema jazzu, funku, soulu i reggaeu izašla ja van u ogromnim vulkanskim erupcijama; prvo sa Yesterday's New Quintet, pa sa serijom Beat Konducta, Sound Directions, Young Jazz Rebels, slijedi Jackson Conti i na kraju imamo cijeli Yesterdays Universe pod koji potpada i TLEASJ&PE . Uostalom ako gledamo prema Lord Quasu Madlib je prvo opjevao svoju ljubav prema jazzu na "Jazz Cats Pt. 1" da bi se tek na drugoj Quasimoto ploči "The Further Adventures Of Lord Quas" poklonio hip hop uzorima na "Rappcats Pt. 3". Prvi TLEASJ&PE izašao je 2007., a ove godine Madlib se odlučio po tko zna koji put zahvaliti svojim jazz uzorima izdavši TLEASJ&PE - "Miles Away". Naslov albuma dao bi naslutiti da će se ploča baviti utjecajem Milesa, ali osim naslova doticaja s Milesom Davisom nema. Ostali naslovi, oni pjesma, posvećena su po jednom velikanu jazz. Od Derfa Reklawa, preko Roy Ayersa do Coltranea i Pharaoha Sandersa. 12 posveta i tako fino tkanih kompozicija podvlače se pod kožu, kauč, tapete i lončanice. Invazija je apsolutna. Svaki instrument je na svom mjestu, prvi među jednakima. Tonovi se preklapaju, ali ne i gube. Kristalno jasne perkusije odvojene su od klavijatura, sitara i basa na način na koji vam baka i deda spavaju u istoj sobi, ali svako u svom krevetu. Vi naravno znate da to NE znači da se ne seksaju?! Booooooom! I to je sažetak osjećaja slušanja "Miles Away". S jedne strane ugodan kao bakin sok od bazge i osmjeh na njenom licu, a s druge strane malo uznemirujuć, jer vas odvodi u sfere u kojima niste navikli obitavati. Uznemirujuć na apsolutno dobar način! Vožnja svemirskim brodom. Malo će vam se želudac tu i tamo okrenut, ali je cjelokupni doživljaj smirujuć i transcendentalan. Levitacijica. Volio bih reći da je "Miles Away" '...mad stacks of cool-out...' , no to bi bilo nategnuto i neprecizno. Mislim da će vam bit odličan pokus staviti ovu ploču nakon što se u ujutro dovučete polupijani, poluzgaženi kući. Sjednite/legnite na pod/kauč i vjerujem da će vas ovaj album držati budnim još neko vrijeme. Tako je lijepo samo ležati i uživati u vožnji. Šteta bi bilo prespavati ju.
Madlib/Otis Jackson Jr. je lik koji je u nedavnom intervjuu za Wire smrtno ozbiljno izjavio da svi slobodno mogu semplirati njegove stvari. Čak je indirektno zamolio ljude da to čine rekavši da snime nešto što bi on volio slušati. Takvog čovjeka se jedinog isplati slaviti. Vrhunski lik i vrhunski muzičar s razmjevanjem širine kako glazbene tako i ljudske. Kupite soundsystem , naštampajte razglednice s likom Madliba i pravac aerodrom. Širite 331/3 i 45 revolucija po Madlibu. Ovo su revolucije čijim se dijelom isplati biti.
Ps. Najbolja biografija ikad : www.stonesthrow.com/madlib