Ramona Falls Intuit Barsuk 2009.

utorak, 1. prosinca 2009

"Intuit" je odgovor na potisnutu čežnju, album na kojemu je obožavana osoba uvijek samo nadomak tome da bude ona prava i jedina. "My heart just wants to know it exists!" pjeva Brent Knopf

Brent Knopf na samostalnom projektu ne bježi od zvuka matičnog mu benda. Kao i kod Menomene neizbježna je razigranost tzv. inteligentnog popa - ta gomila minuciozno prikupljenih i pedantno uglavljenih rješenja koji se isprepliću u skoro svakoj od pjesama. S druge strane, Ramona Falls je projekt s kojim si autor osjetno daje oduška u emotivnom smislu. Svjestan da mu riječi nisu uvijek na visini zadatka, njegova svakodnevne mušice dane su na raspolaganje i ukrašavanje ekipi od čak 35 prijatelja i poznanika iz Portlanda i New Yorka (The Helio Sequence, Mirah, Nice Nice, Tracker, Dat'r...).

"Intuit" zbog toga nije album koji iz pjesme u pjesmu trpi žanrovsko vrludanje i drastične promjene raspoloženja. Štoviše, usprkos šarolikoj ekipi, album ima skoro pa konceptualnu zaokruženost kroz koju se ravnomjerno provlači gorka atmosfera u kombinaciji s postepenim prelascima u vedrija rješenja zbog kojih se skromne pjesme pretvaraju u male pop epove. U tom vrludanju prema visinama i velikim temama nema pretencioznosti, ali je zato očita potreba za ostavljanje ozbiljnijeg traga koji se neće uvijek povezivati s Menomenom.

"Melectric" je istovremeno gorka ispovijest o propaloj vezi i potraga za novom energijom nakon konačnog suočavanja s nemogućnošću da se spasi ustajali odnos između dvije osobe. U "Clover", kojom se ne bi posramio niti Andrew Bird, tema je ponovo neuzvraćena ljubav i strah da nakon zabave i zaljubljenosti neće biti potrebe za produbljivanjem odnosa. "Intuit" je odgovor na potisnutu čežnju, album na kojemu je obožavana osoba uvijek samo nadomak tome da bude ona prava i jedina. "My heart just wants to know it exists!" zaključuje Brent.

Zanimljivo je da je pored pjesama kao što su "Clover", "Melectic" i predivne predzadnje "Bellyfulla", sa svojim hooooo ooouuuooo haaaaaa pratećim vokalima, jako dobar animirani spot dobila hladnija "I Say Fever".

Na posljednjoj "Diamond Shovel" Brent i akustična predlažu suočavanje s neosviještenim traumama svakodnevnice, jer je to možda jedini put do srce nad srcima... ili kako ga je nono Neil jednom davno nazvao - Heart Of Gold.

Ramona Falls je pokušaj koji definitivno ne zaslužuje tretman side projekta.