Fidlar Fidlar Mom + Pop 2013.

ponedjeljak, 11. ožujka 2013

Zadah garaže 60ih pomiješan s vonjem punka 80ih, zatim sve biva zaliveno jeftinom pivom i dimljeno s pola kile granja.

Fidlar. Bend se zove Fidlar. To je gore od Cerebral Ballzy. Očigledno nisu bili u Britaniji. Da stvar bude gora ime je skraćenica od Fuck It Dog, Life's A Risk. A to je gore od NERD i Nobody Ever Really Dies. Samo što s imenom Fidlar prestaje bit predmetom sprdnje i zgražanja, jer ono što stoji iza imena jest odličan skate punk retro rock fuzz till fuck limenka u glavu pa sadržaj niz grlo bend. Za razliku od prije spomenutih Cerebral Ballzy i NERD koji su, a onak... imaju nešto podnošljivog sadržaja. Ono što pak Fidlar ima je istoimeni debi album s 14 prezabavnih i uhu laskavih pjesama sa savršenim omjerom melodioznost:distorzija.

Zadah garaže 60ih pomiješan je s vonjem punka 80ih, zatim sve biva zaliveno jeftinom pivom i dimljeno s pola kile granja. Lajna koke uleti čisto zato jer može i da se ne zaboravi da tulum nije gotov dok netko ne završi u bolnici. Overdose ili skejt povreda, svejedno, Sve igra. Bitno da se igra. I tako jedno pol sata. I onda opet. I opet. Kad glazba prestane nešto fali. Zujanje u ušima ostane, ali nedostaju frekvencije mladenačkog razvrata i zanemarivanja posljedica. Slike ispijanja piva na eks na krovu zgrade na kojem gori vatra počinu blijedjeti. Tada ponovno pritisneš play, krene "Wake Bake Skate", dižeš se od stola uzimaš skejt i po glavi odalamiš lika koji je cijelo vrijeme pored tebe na Facebooku. Onda odeš do one žene s ekonomije koja 'uči' s frendicom tako da ne prestaje pričati o ponudi u Zari i zbljuješ joj se u dekolte. Tada uleće zaštitarska služba i dva nabrijana DIF-ovca. Ti spremno vadiš limenku Karlovačkog, otpiješ dugi guc, promućkaš i nabiješ megicu unutra i baciš prema predstavnicima represivnog aparata NSB-a. U trenutku kad limenka eksplodira i osakati sve u okrugu od 10 metra od epicentra ukljućujući plavo košuljaše i bijele trenirke trgneš se iz sna sa slušalicama na ušima iz kojih trešti Fidlar. Svi te mrko gledaju jer je glazba preglasna. Obrišeš slinu s donje usne i kreneš prema izlazu. U autu imaš CD Fidlara. Spustiš prozore i odeš negdje na jeftini burrito. Osjećaš se malo slobodnijim.

Prvi album Fidlara većinom je eksplozija oksimoronalne slackerske nabrijanosti, ali nisu sve stvari na albumu na 180 bpma. Ima i laganijih pjesama za intimnije trenutke kao što je "Stoked And Broke" , a ako ste raspoloženi za lagano prileć s pljugom u gubici prebacite na "Lda", "Paycheck" ili "Gimme Something". Za svakog ponešto od početne "Cheap Beer" do zatvaranja s "Cocaine".

Fidlar je ove godine izdao ploču koja se može brojati i u prošlu kada su izdali bar 4 spota s ovog, debi albuma. No, allmusic tvrdi da je "Fidlar" rano ovogodišnje izdanje i meni to savršeno odgovora kako bi što lakše složio popis najboljih albuma 2013. Prvo mjesto Purling Hiss "Water On Mars", drugo Fidlar "Fidlar". I bok!