Diarrhea Planet Aliens in the Outfield EP Infinity Cat 2014.

petak, 12. prosinca 2014

Dugave + Peščenica.

11.12.2014. Dugave

"Ante, bit je u pretjerivanju", rekao je jednom moj prijatelj dok smo komentirali glazbu i alkoholiziranje. Neki bi rekli, četiri gitare u bendu je pretjerivanje, ja ću samo odgovoriti, četiri gitare u rock bendu bi trebale biti imperativ, jebeš standardnu ritam – lead podjelu, jebeš suptilnost melodija, daj mi gitarski zid i gitariste koji piče ko da je sam sotona ušao u njih. U najmanju ruku, Iron Maiden ne mogu bit u krivu, to je činjenica.

Pretjerivanje kao glazbeni koncept, nešto je čega se Diarrhea Planet drže i iz albuma u album, EP-a u EP dokazuju da je ovaj teorem zapravo zakon. Momci iz Nashvillea uklapaju sve moguće rock klišeje u nešto prezabavno, nešto što zvuči kao da su nekim slučajem Ramonesi na turneji sreli Lynyrd Skynrd pa se tridesetak godina kasnije izrodilo i odraslo nekoliko retardirane djece iz Deliverancea koji umjesto benđa sviraju električne gitare.

"Aliens in the Outfield" je najpopičnije izdanje Diarrhea planeta do sada, teme idu od ljubavi, jebačine pa do samobluda. I kad pomisliš 'uu jebote ovo je neka emoana', Brent Toler te razuvjeri sa stihom 'I could never be a nice guy, but I’d be your twenty-times a night guy'. "Bamboo Curtain" pak zvuči kao najbolji dani Weezera, prije nego što je bend oš'o u krasan kurac, dok "Spooners" zvuči kao b-strana Everlonga (mislim da bi i Dave Grohl dao lijevo jaje da može danas napisati takvu pjesmu).

Jedino što mi preostaje nakon novog EP-a je molit se nekoj višoj sili da Lejmo ispuni obećanje i  zaradi pa iskešira neke pare za njihov nastup na nekom od pot listinih rođendana. Jednu priliku tj. moju svadbu je već propustio, vrijeme je da se iskupi. Lejmo prodaj ploče i plaćaj im avionske karte.

12.12.14. Peščenica

Koliko god bogohulno bilo započeti recenziju punk n roll skupine Diarrhea Planeta s spiritualnim ili psihološkim sintagmama, 'ovdje sada' savršeno opisuje što DP radi. Njihovi glazba i tekstovi prenose trenutno stanjem šestero ljudi u bendu i zvuče kao najtopliji zagrljaj. Svaki novi materijal nepopustljivo inzistira na naglasku pozitivnog i zvuči kao inspirirani manifest u kojem su prijateljstvo i neposrednost najvažnije točke. Zvuci na novom EP-u uvredljivo lako transponiraju slušatelja u diskoteku u kojem rifovi gitara svjetlucaju u zraku oko vas kao odrazi diskokugle. Bubanj odlučno stupa, bas podebljava, za sveukupni dojam romantiziranog, podrapanog madraca punog čokoladnog pudinga po kojem se želiš zauvijek dekadentno valjati sa cerekom na faci.

Prvi singl s EP-a "Aliens In The Outfield", "Platinum Girls", objavljen je još na proljeće. Topla i prpošna numera kojom Brent pokušava zavesti curu navodeći sve dobre strane loše situacije u kojoj se sada nalaze. Kako odoljeti iskrenosti uleta „I can be your new thing on the side“? Kakav ultimativni iskaz simpatija. "Platinum Girls" odlično uvodi u EP koji ima još 4 pjesme koje su jednako tako mogle biti singlom. Inspiriranost i inspirativnost Diarrhea Planeta nema naznaka jenjavanja. Hit hitova je "Spooners" koji će vam urušiti kauč o skakanja i glasnice od urlanja. Možda ćete imati i naknadnih problema s vratnom kralježnicom. EP završava s power baladom "Peg Daddy", dirljivom kao kraj Napoleona Dynamitea.

Nezahvalno je vući paralele s drugim bendovima, jer je materijal toliko sam po sebi sjajan da mu ne treba netko držati lojtre, ali je u "Bamboo Curtains" teško izbjeći asocijaciju na stari Weezer. Što nije loše, dapače. No, kad već deremo po predvidivim usporedbama, izvući ću na površinu malo opskure i skrenuti pažnju na Ashov album "Trailer". "Platinum Girls", s neočekivano dominantnom bas linijom (neočekivano za bend s toliko gitara), podsjeća na Ashov apsolutno zaboravljeni apsolutni hit „Petrol“ s navedenog albuma. Sve bolje od boljeg.

DP je kamen kroz prozor Billya Corgana koji se bavi svima i sa sobom, a najmanje muzikom. Dok se razni kunu u rock n roll i samoproglašavaju se svecima žanra i njegovim spasiteljima, 6 tipova iz Nashvilla vraćaju priču u Queens, NY kada su četiri diletanta s lažnim prezimenom Ramones pokazali svima da su bombastične izjave za političare, a rock n roll ono što daješ, a ne uzimaš. Buka, ljubav, seks, prijateljstvo, rock n roll eskapizam, iskrenost i neposrednost je ono što DP daje. Sve što ostaje na vama je da zatvorite oči, odsvirate najžešći air-guitar i dobijete osjećaj pripadnosti toru simpatičnih, šašavih i nestašnih ljudi koju poznaju vašu romantičnu, tinejdžersku dušu. Američki Mašinko! "ALL OVER THE PAVEMENT!!!"