Desinence Mortification/Giht Shasie Split CD Guranje s litice / Hyperion 2010.

srijeda, 25. kolovoza 2010

Puležansko grind roštiljanje i dadaistički splitski dišpet - kupus od 41. stvari u trajanju od 79 minuta jedan je veliki Fuck You All, ali i posveta pulskoj tapiji, splitskom stanju uma i široj glazbenoj sceni uz jako dobru zajebanciju i predano izgaranje u ekstremnim glazbenim uvjetima

Ima jedna stvar koju ne mogu nikako izostaviti kada u sjećanje prizivam svoje pulsko djetinjstvo (a radim to često, naime još uvijek su godine provedene u Puli u plusu nad ovima provedenim u ZG, 18-11 je trenutni rezultat). Radi se naravno o metalu. Ne znam točno kada je sve počelo, ali se jako dobro sjećam prvih kazeta, prvih izlazaka u rock klub Uljanik i sveprisutne buke iz garaža i prostorija gdje se pržio metal. Pa onda puštanje duge kose, nabavljene prvih zakrpa i majica iz Trsta. Izresci iz novina, soba oblijepljena plakatima, fotokopiranje naslovnica i riječi s vinila i kazeta. Metalci u kvartu, metalci u susjednom kvartu, metalci u razredu, metalci na drugoj strani grada… horde metalaca.

Na prijelazu iz osamdesetih u devedesete pulska metal scena je vrlo vjerojatno bila jedna od najaktivnijih i najplodnijih na prostoru bivše Juge. Početkom devedesetih je na bini rock kluba Uljanik bilo sasvim normalno i očekivano vidjeti bendove kao Brutal Truth, Disharmonic Orchestra i Macabre, dok su Carcass čak svirali na terasi apartmanskog naselja Verudela. Na toj hiperaktivnoj sceni zamiješalo se istovremeno gomilu domaćih bendova i velik broj njihovih bastardnih nuspojava zbog kojih je na kraju pulski metal fenomen s početka i sredine devedesetih do danas zasigurno dosegnuo kultne razmjere. Možda većina puležana nije čula za starije bendove kao što su Vomit Putridity, Deep Cunt, Aeon, Desinence Mortification, Devastation, Hatross… ali su zato Lizatori pizdere i Brijačina kojona, zajebantski projekti ekipe iz istog punk-metal đira, dan-danas većini jako dobro poznati.

U vrlo vjerojatno prvoj pulskoj fotokopirnicu smještenoj ispod robne kuće skoro bih uvijek naletio na stariju metal ekipu koje je razmnožavala fanzine i covere svojih prvih demo snimaka. Zajo iz Desinence Mortification je 1994. u požeškom fanzinu Evil Spirits intervju zaključio jednostavno ovako:

Pozdrav i thanx svim fanzinima s kojima smo u kontaktu kao i s ljudima koji nam pomažu i zauzimaju se za nas. Cijena dema za hrvatsku je 20 kn (uključena i poštarina) ili pošaljite praznu kazetu + 6 kuna na našu adresu.

Nekada se to radilo tako. Danas imamo Internet pa je sve je puno jednostavnije, a zahvaljujući entuzijastima kao što je ekipa iz Monte Paradiso Netlabela i Alexu (Devastation, Hatross, TUD Imbjecili, Leukkemiaa…) danas nam ja na raspolaganju golema arhiva pulske scene koju su kroz par godina pažljivo i predano kompletirali. Dovoljno je samo par klikova da se izgubite u mreži izdanja i video snimaka koje je Alex objavio na svojim blogovima pularockcity.blogspot.com i metal-archives.com.

S druge strane su za današnje domače underground izdavaštvo ponovo zaslužni samo entuzijasti. Kao što su to prije radili Kornel Šeper (Kekere Aquarium), Ivica Baričević (Earwing Records) i drugi, danas na tome još uvijek inzistira neumorni Zdenko Franjić (Slušaj najglasnije), ali i ekipa iz Guranja s litice, Dirty Old Empire, Moonlee i Geenger Recordsa…

Upravo su Igor Mihovilović (Guranje s litice) i Darko Kosalec (Hyperion Records) zaslužni za atraktivno split CD izdanje pulskih grind veterana Desinence Mortification i nešto mlađe ekipe iz splitskih Giht Shasie kojima dosta dobro pristaje opis - experimental dadaistic digital grindcore. Dovoljno je samo poslušati live snimke oba benda kako biste shvatili da je zdrava sprdnja bila potrebna i važna koliko i samo sviranje ekstremne glazbe. Recimo da je kupus od 41. stvari u trajanju od 79 minuta jedan veliki Fuck You All, ali i posveta pulskoj tapiji, splitskom stanju uma i široj glazbenoj sceni uz jako dobru zajebanciju i predano izgaranje u ekstremnim glazbenim uvjetima.

Dugotrajnost benda Desinence Mortification nije čudna pojava ako u obzir uzmemo da je u bendu još uvijek Dario Krožnjak Rio – neumorni prvoborac pulske metal scene, čovjek koji je u ovom bendu trenutno pjeva i koji je do sada svirao sve instrumente. DM su na splitu prisutni s 23 stvari od kojih je dio s dema iz 2001., dio s albuma iz 2009. i s nekoliko live snimake koncerta u Uljaniku iz 1995. Obrade Patarena i Napalm Deatha dosta govore koje su njihove aspiracije još od početka devedesetih. Materijal s novog albuma definitivno je najbolji, a live iz '95. esencijalni je dokument za razumijevanje grindcore estetike i pulske spike iz tog razdoblja.

Debilni imbecilni Giht Shasie, retardirano mrtvi umobolni kretenski Giht Shasie… uvod koji možete čuti na live snimci za stvar "Vatreno jezero paklenog ognja" i koji demistificira samo jedan dio njihovih namjera. Kao što je prije koji tjedan dobro primijetio kolega Mučnjak Jr. na Hombrezone.com: Znam da sve upućuje na to da je riječ o običnoj samo(za)dovoljnoj lakrdiji, no ovaj splitski trojac je glazbeno i mentalno itekako lucidniji nego što se čini na prvu loptu.

Pretrpan sampleovima koji su očito opsesivno kolektirani sa svih mogućih Greatest Shits izvora, njihov glazbeni tretman je i svojevrsna pljuska nepropulzivnoj sceni, odmor od iste i odmor o ozbiljnijih pokušaja na istoj. Oni ismijavaju i izokreću sve što im se nađe pri ruci. Njihovu kupus kompilaciju live i studio snimaka upotpunjavaju i raznorazne kolaboracije prijateljskih bendova i frendova (Electrocutionerdz, Discopath, Gruuthaagy, Rural & 4, Zidar Betonsky…). No, sve im je oprošteno. Pa i to da je sam Igor Mihovilović kao izdavač član benda. Uz sav dosadašnji trud ([mandelbrot set], Anita, To, Reactor, Men Zero…) bilo je čudno što Giht Shasie nisu prije doživjeti izdanje u aranžmanu Guranja s litice.

Ne mogu si pomoć. Pazite samo ovo: Dolaze iz svemira, tko to može znati / samo neki gušter ljut što ih okom prati / reptilske čizmice, svjetske zavjere / banke, burze, kamate, ratne akcije "Masoni" - Wild Strawberries cover (studio 2010).

*** *** ***

Ako još niste sigurni što vam je točno činiti s ovim izdanjem možda će vam pomoći uputa na samom CD-u:

On isto tako može pomoći u smirivanju snažnih nagona za nasilnim i opasnim postupcima. On se također može koristiti u liječenju i kontroli drugih duševnih bolesti, osobito u osoba koje imaju nenormalne i neobične misli sumnjive prirode.

Upozoreni ste.

*** *** ***

Sasvim slučajno se danas potrefio povratnički koncert Patarena u Zagrebu i nisam ni sanjao da ću baš ovaj petak u Puli ponovno doživjeti da Alex pušta mjuzu u Uljaniku u već trećem izdanju slušaonice "Kako smo rokali devedesetih".

Nostalgija? Me neeee. Tko se još stiže baviti time uz ovu gomilu novih izdanja ;)