Active Child Curtis Lane EP Filter Recordings 2010.
Active Child mi već neko vrijeme stoji pri samom vrhu preporuka onoga što bi se meni moglo svidjeti, ali sam ga do sada savjesno zaobilazila jer mi je na toj lomo izblijedjeloj fotografiji djelovao kao još jedan vrišteći ili mumljavi eksperimentalac u moru raznih projekata iz spavaće sobe. Ali onda je osvanuo "Curtis Lane" s maskom Chewbaccae na coveru što je bilo presudno za prvo oduševljeno slušanje. Uostalom, što fali biranju muzike i knjiga prema koricama (i prvoj rečenici).
Iza imena Active Child krije se Pat Grossi, trenutno nastanjen u L.A.-u, bljedoliki mršavac koji je nekad pjevao u različitim zborovima, a svira i harfu. Svi ga nazivaju pravim otkrićem, a Stereogum ga je uvrstio na svoju ljestvicu 40 najboljih novih bendova za ovu godinu i ušao je u prvih 50 na istoj takvoj ljestvici kod NME-a. Osim vlastitog projekta bavi se dj-anjem pa je tako pjesmi "Bermuda" od benda Kisses dao svoj prepoznatljivi štih, a on i School Of Seven Bells trampili su usluge remiksiranja i izdali split 7“ na kojem je Grossi svoje prste upetljao u "Heart Is Strange" dok su se SVIIB uhvatili njegove "I'm In Your Church At Night", s ugodnim rezultatima.
Ovaj EP mu je prvo konkretnije izdanje, a zvuči recimo kao da su Justinu Vernonu dok je boravio u svojoj šumskoj kolibi svratili M83, banuli Animal Collective te da bi im se na kraju još pridružio Antony Hegarty. Svi se oni spominju u opisima Grossijeve glazbe, a njegov meki falsetto pomalo i vuče na Bon Ivera. Uz harfu koristi i obilje elektroničkih efekata dok njegove skladbe ponekad zvuče plemenski himnično, uzvišeno i svečano. On sam kaže da se radi o nekoj vrsti produhovljenog popa, a sviđa mu se i naziv hymntronica (pa da, zar nije gala?).
"Curtis Lane" otvara se nježnim treperenjem harfe preko kojeg se uključuje synth koji pjesme obavija u veliki mekani oblak toplih zvukova iz kojeg onda izvire Grossijev zvonki glas, često umnožen u nekoliko slojeva da bi postigao dojam zborskog pjevanja koji naročito dolazi do izražaja u refrenima. Najviše se ističe "I'm In Your Church At Night" koje polako ljulja veći dio pjesme da bi se do kraja pretvorila u pravo uzvišeno nebesko iskustvo. Kao protuteža dolazi "Take Shelter", nešto mračnija i plesnija, s jačim beatom ali opet vrlo optimističnim i utješnim stihovima, dok "Weight Of The World" počinje i završava brzim i pomalo gotičkim prebiranjem po harfi. Grossijev glas je ovdje dubok, stihovi ne baš tako vedri pa mi se ova stvar čini idealnom za neki futuristički filmski soundtrack. Zato ovaj EP idealno pristaje uz a) molitvu, b) šetnju šumom po snijegu, u ponoć, c) plesni podij - prosudite sami!
U ovih šest pjesama raspoređenih u tridesetak minuta nema velikih oscilacija u stilu, formula je jednostavna, ali vrlo učinkovita, a Grossi je uspio stvoriti prepoznatljivi zvuk koji se očituje i u njegovim remiksevima pa će se možda ubuduće njegovo ime koristiti za opise nekih drugih mladih nada.