#BMK Bogate mlade kmice Selfreleased 2015.
U planu sam imao recenzirati novog Kendricka i #BMK, ali sam bezobrazno lijeno đubre pa je odabir pao samo na jednu recenziju.
Čekao sam da se malo smiri nekontrolirana onanija oko Kendricka da hladne glave mogu napisati jedinu recenziju koju trebate čitati. Ali sam shvatio da mi je Kendrick odvratno dosadan i naporan za slušanje, dok Bogate Mlade Kmice čak i nekoliko mjeseci nakon izlaska nisu izgubile ni trunke svježine. Možemo li zaključiti da su #BMK napravile bolji album od Kendricka? Jesu li Bogate Mlade Kmice zapravo glas potlačenih mladih crnaca u SAD-u?
#BMK su dio novog vala zagrebačkog hip-hopa, u điru s High5 i Kuku$om. Ovdje su Hilj$on Mandela i Goca R.I.P. iz Kuku$a i So!Baybe u ulozi producenta i MC-ja na nekoliko stvari. O tom novom valu nemam previše za reći, osim da su mi dosad bili zanimljivi, ne toliko glazbeno koliko stvaranjem kritične mase koja ih bezrezervno podupire. High5 nikad nisu ostavili pretjerani dojam, 'Schengengang' je bio poprilično bezveznjikav, 'Triestri' je bio relativno okejast. Kuku$ je objavio polovično izvrstan, a polovično zaboravljiv mixtape. Ali zato su #BMK neočekivano izbacili jedan od najboljih albuma 2015., iako to možda nisu ni shvatili.
Teško mi je objasniti zašto. Dečki zvuče izvrsno na beatovima, flow im jednostavno klizi, punchlineovi su im često urnebesni (reko sam joj kurvo puši kurac, ona me shvatila doslovno). Urnebesni su barem meni, jebiga. Iako možda tripam, ali nekoliko mi se puta učinilo kao da su na rubu sjebavanja rime jer se suzdržavaju od smijanja. Upravo je taj beskonačni entuzijazam glavna karakteristika albuma i to prenose na slušatelja. Mislim, tehničkim pojmovima opisivati njihov flow nema baš nekog pretjeranog smisla, nisu Nas, nisu Biggie, a zapravo i ne bi trebali biti. Kradu flow od trenutačne scene Atlante – Young Thuga, Guccija, Migosa (sam naziv projekta je kroatizacija Migos – #YRN) i ostalih. Flow i refreni su nevjerojatno zarazni, i poslije samo jednog preslušavanja sam otprilike pjevušio refrene. Osjećaj za melodiju im je perfektan, samo poslušajte 'Johnny Winter' ili 'Kruzam Lag'no', shvatit ćete o čemu pričam. I tu dolazimo do možda i najvažnijeg aspekta cijelog projekta – produkcije. So!Baybe ekskluzivno potpisuje produkciju i svaki beat je fantastičan. Da umjesto So!Baybe u creditsima piše Zaytoven, London On Da Track ili Metro Boomin, ne bi nitko primijetio. Slojeviti su, kontrolirano kaotični, klupski nastrojeni – baš sve što trebaju biti za zamku. Protivnik sam recenziranja svake pjesme pojedinačno, ali u ovom slučaju bih mogao primijeniti i taj format recenzije. Svaka pjesma na albumu ima svoj poseban identitet i svaka je benger. Malobrojne stvari koje bih mogao uzeti kao negativnu stranu su nekoliko promašenih versova i 'Tartufi', jedina pjesma koja mi nije sjela. Drugi problem je što mi se čini da nitko nije čuo ovaj album. Zašto #BMK nisu jedina stvar o kojoj ljudi pričaju u Hrvatskoj? Jer trebali bi biti, skidajte ovaj album, šerajte po društvenim pizdarijama jer želim što više materijala od ovog trojca.
I da se vratim na pitanje s početka. Jesu li snimili bolji album od Kendricka? Pa ako uzmemo objektivna mjerila, nisu. Ali ako uzmemo subjektivna mjerila, odnosno želju za opetovanim preslušavanjem, koliko god ovo nevjerojatno zvuči, #BMK su snimili bolji album od Kendricka. I to ste pročitali na potlisti i zato je potlista najkontroverzniji i najrelevantniji portal današnjice. JEDI GOVNA PITCHFORK #BMK 9.5 BEST NEW MUSIC.