Godspeed You! Black Emperor 'Allelujah! Don't Bend! Ascend! Constellation 2012.

ponedjeljak, 15. listopada 2012

Veličanstveno.

Sredine nema. Epski koncipirani albumi su ili debakli razmjerni zamišljenoj ambiciji autora ili su pogoci ispilanom sačmaricom iz neposredne blizine. Novi GY!BE je pogodak iz sačmarice dok druga ruka nosi sjekiru za potvrdu potpune nadmoći dekapitacijom.

Ovaj kanadski kolektiv je odavno postavio prepoznatljive standarde zvuka koji je zlokobno monumentalan, intenzivan i hipnotičan te su se istoj formuli priklonili i u ovom slučaju. Evenutalne rđe zbog desetogodišnje pauze nema niti u tragovima čemu umnogome kumuje činjenica što dvije od četiri skladbe zapravo datiraju još iz vremena prije privremene obustave rada. Riječ je o centralnim temama albuma, uvodnoj "Mladic" koja se svojedobno zvala "Albania" te "We Drift Like Worried Fire". Sretnici koji će doživljavati ovo djelo putem vinila će na 12" imati prilike slušati upravo te dvije mrcine, a na 7" su ugravirana dva nešto mirnija zapisa. Ostatak svijeta dobiva redoslijed mrcina - razmjerno mirno - mrcina - razmjerno mirno.

Ako stavimo na stranu te kronološke i diskografske fakte svaki susret sa sadržajem albuma ostavlja dojam kako je on cjelina koja melje sve pred sobom poput nekadašnjih tenkovskih parada na širokim bulevarima svih onih gradova iza željezne zavjese (Albania! Mladic!). Pojavivši se praktički niotkud, "Allelujah! Don't Bend! Ascend!" je nevjerovatna demonstracija premoći nad nevidljivim protivnikom.

Kad se GY!BE jednog dana odluče zauvijek ostaviti instrumenata središnji dio "Mladica" i furiozna završnica "We Drift Like Worried Fire" će ostati urezani u pamćenje kao neki od najboljih trenutaka ove jedinstvene muzičke formacije.
Veličanstveno.

cstrecords.com/gybe