The KVB: Očekujte očarajavuć i sveosjetilni nastup
Originalno pokrenut 2010. godine kao solo projekt Klausa Von Barrela, The KVB snima i izdaje svoj debut EP “The Black Sun” za FLA Records u formatu limitirane kazete. Nakon nekoliko hvaljenih izdanja u 2011. godini, The KVB-u pridružuje se Kat Day na sintesajzerima koja također brine i o vizualima.
(englesku verziju intervjua pročitajte ovdje)
Od tada, The KVB nastavlja stvarati glazbu kao duo i 2012. godine izdaje svoj prvi studijski album “Always Then” za Clan Destine Records, drugi studijski album “Immaterial Visions” 2013. godine za Cititrax, dok njihov EP “Minus One”, originalno iz 2011. godine, biva remasteriran, proširen i izdan u formatu trećeg studijskog albuma 2013. godine za A Records.
2014. godine The KVB odlazi snimati s Antonon Newcombeom iz The Brian Jonestown Massacre a iz te sesije proizlazi EP “Out of Body” izdan za A Records, koji obilježava suradnja s bubnjarom Joe Dilworthom – poznat po svojem radu s bendovima i glazbenicima poput Stereolab, PJ Harvey, Add N to (X) i mnogim drugima.
Kolekcija neizdanih instrumentala i analognih eksperimenata snimljena između Londona i Berlina tokom 2014. godine biti će objavljena 1.6.2015. pod naslovom “Mirror Being”, dok je koncert The KVB-a zakazan za 19.4.2015. u zagrebačkom klubu Attack kada će također nastupati i dva domaća, iznimno talentirana i obećavajuća benda – Das Rage i Kali Jugend.
Zdravo Kat, zdravo Klaus! Znam da ste već neko vrijem na turnaji, što može biti poprilično naporno (kasan odlazak na počinak, rano buđenje, konstantno u pokrenu, iskrcavanje opreme iz vozila, postavljanje na binu, raspremanje i ukrcavanje svega natrag u vozilo, itd.), stoga ću pokušati postaviti što jednostavnija pitanja. Kako ste? Dali vam turneje i nastupanje uživo crpe energiju ili je to nešto što vas čini da nastavljate sa svime time?
Naravno da to umara, nismo tip “jutarnih” ljudi i neke od vožnji su prilično dugačke no uspijemo se napuniti energijom do početka nastupa... plus putovanje je uvijek velika inspiracija. Ustvari smo trenutno na putu prema Milanu gdje nastupamo na Design Week festivalu u jednom kazalištu.
U otprilike 5 godine izdali ste popriličnu količinu vaše glazbe na kazetama, CD-ovima, vinyl-u kao i u digitalnom formatu. Koliko sam uspio istražiti, većina te glazbe snimljena je u vašem studiju. Dali je rad s Antonon Newcomebom u njegovom berlinskom studiju bio u bilo kojem smislu drugačiji? Ovo pitanje postavljam iz razloga jer se sjećam da je Anton nekada bio prilično težak i naporan za surađivanje (to sam zaključio iz onog što sam vidio u dokumentarnom filmu Dig! o The Brian Jonestown Massacre i The Dandy Warhols)..
Anton nije bio u studiju kada smo snimali no stvarno smo bili ushićeni kada su nas pitali da nastupamo zajedno s njima na njihovoj australskoj turneji u prosincu 2013. tako da smo s njim i ostatkom benda proveli dva tjedna. Anton je potpuno drugačiji u usporedbi s vremenom kada je Dig! snimljen, naravno, još uvijek nevjerojatno interesantan u razgovorima – njegov um juri kroz ideje brzinom od tisuću milja na sat a dok ga je i dalje ljutilo kada članovi benda ne razumiju stvari (kao u doba Dig!-a), nasilje ili ispadi se nisu događali, sada je obuzdan tip osobe iz radio 4 backstage-a / twitteraš.
Slušajući dvije nove pjesme “Atlas” i “Obsession” s nadolazećeg izdanja “Mirror Being”, koje su dostupne na vašoj bandcamp stranici, skoro pa da mogu reći ili predvidjeti da će nova ploča biti donekle drugačija od vaših prethodnih izdanja. Dali možda uzimate određeni novi zaokret, odmičući se od sporijeg dark wave zvuka ispunjenog shoegaze i psihodeličnim elementima prema eventualno bržem elektronskom i industrial zvuku? Ili možda samo iskušavate nešto drugačije?
Sve se više zanimamo za kinematiku zvuka a “Mirror Being” bio je eksperiment u tom smjeru i pokušaj transmisije filma putem zvučnih valova. Već smo u procesu snimanja novog albuma (post-Mirror Being) koji nadamo se spaja shoegaze/psychedelic s tamnim, kinematičkim/elektronskim... no na tome i dalje radimo i morat ćete pričekati da to vidite!
Prema mojem mišljenju, na svjetskoj post-punk-industrial-electronic-psychedelic-shoegaze glazbenoj sceni u zadnjih nekoliko godina događa se dobra stvar s bendovima poput The Soft Moon, A Place To Bury Strangers, Dead Skeletons, te naravno The KVB. Dali mislite da tu postoji zajednička tema ili zajednički izvor (ajmo to tako nazvati) inspiracije koji su sve to prouzročili? Ili je to samo vrijeme u povijesti odnosno određen vremenski period, kada su ovi spomenuti bendovi i glazbenici te mnogi drugi stvorili tu istu scenu?
Volimo sve ove bendove i sigurni smo da, kao i mi, svaki od tih glazbenika ima raznolike utjecaje iz svih žanrova i svi ti utjecaji nam dozvoljavaju i omogućuju da nastupamo na festivalima psihodelične glazbe kao i na festivalima elektronske glazbe bez da postoji neprimjerenost situaciji. Nismo ograničeni lokacijom i zbog toga možda samo u ovo doba interneta može postojati bilo koja vrsta drugarstva u toj niši. Jedini bend iz ove liste s kojim nismo imali zadovoljstvo nastupati je APTBS, no nadamo se da ćemo stići na njihov koncert u Berlinu nakon što završimo turneju.
Vraćajući se na inspiraciju spomenutu u prethodnom pitanju – koji je vaš izvor nadahnuća? Što vas inspirira da stvarate i pišete glazbu?
Nedavna otkrića (i ponovna otkrića) održavaju našu inspiraciju živom. U posljednje vrijeme uglavnom Beak>, Mica Levi i nedavni solo koncert Ed Atkinsa u Amsterdamu.
Vizuali su esencijalan dio vaših nastupa uživo. Vidim da je to odgovornost koju je preuzela Kat te da ona također radi video spotove za The KVB. Što vama znače vizuali? Dali su vizuali neka vrsta dodatka ili produžetka vaše glazbe ili su možda samo jedan sloj u cjelovitoj slici? Koje je vaše mišljenje o vizualnim umjetnostima?
Vizuali su integralni u našoj željenoj namjeri doživljavanja naših nastupa. Želimo publiku odvesti u dubok i stimulativan, no ponekad i abrazivan, ambijent pomoću zvuka i svijetlosnih valova. Vizuali prožimaju tijela u zamotaje 3D-a, trzaja i treperenja koji obogaćuju ton taktilnim te stvaraju povratnu vezu između mrežnice i platna, nas i publike.
Putovali ste svijetom na mnogim turnejama i ovo će biti vaš prvi nastup uživo u Hrvatskoj. Dali ste možda čuli nešto o Zagrebu od drugih bendova i glazbenika? Što očekujete od lokalne publike i što lokalna publika može očekivati od vas?
Čuli smo samo odlične stvari o Zagrebu/Hrvatskoj i ovo će biti naš zadnji nastup na ovoj turneji tako da publika može očekivati zadivljujuć, sveosjetilni koncert vrijedan naslova finala.
Mnogo vam zahvaljujem na vremenu koje ste odvojili na ovaj intervju! Stvarno se veselim vidjeti vas uživo u Zagrebu. Možda ne znate no ja to znam kao činjenicu – određeni promoteri pokušavaju vas dovesti u Zagreb od kraja 2013. godine : ) i drago mi je da je KVLT to i učinio u konačnici!
Nažalost nismo imali pojma, sramota je da je toliko trebalo!