St.Vincent Strange Mercy 4ad 2011.
Album "Strange Mercy" je zaokružena cjelina - u četrdeset minuta uspjela je izbaciti iz sebe privatne demone, potvrditi se kao originalna pojava u glazbenom moru mediokriteta. Ne mijenja se poetika St. Vincenta, što se najbolje vidi u tekstovima koji su šturi, ali i angažirani, začinjeni zdravom dozom kriticizma što ne deblja
Riječ čudna je bliskoznačnica riječi drukčija/drugačija i u jednakoj mi je mjeri odvratna, njome kao da se istog trena nekoga može diskreditirati i obilježiti poput šugave ovce. Zato se radije, ako mi to prilike omogućavaju, služim riječima čudnovata i čudesna. Annie Erin Clark, poznatija kao St. Vincent, čudnovata je pojava u glazbenom svijetu; zasad još nije ekstravagantna kao Bjork ili Josipa Lisac (niti ju krasi sirovi, pučki seksipilitet tipa Rihanna), ali odudara od većine svojih kolegica milozvučnim glasom, tanašnim glasom, á la Betty Boop gustim uvojcima i ogromnim očima. Odudara, ali ne zaudara ni u kojem pogledu, već zrači posebnošću koja se u glazbenom pogledu ne može lako imitirati. Annie Erin Clark ima stav, daleko je intrigantnija od Feist, i Alanis, i Basie Bulat, i Zaz i Lissie, ne može se preslušati (pročitati?) na prvu, naprosto tjera na ponovno slušanje.
K'o za vraga, riječ čudna nalazi se u trećem albumu "Strange Mercy" koji kao da se spontano nastavlja na "Actor" iz 2009. godine. Doduše, došlo je do promjene u zvuku, utjecaj Sufjana Stevensa (s kojim je Clarkova surađivala prije samostalne karijere) manje je primjetan, aranžmani su u pojedinim trenucima nabrijaniji, mračniji, samim time i uhu privlačniji. Postupno se Annie Erin Clark miče od baroknog popa, osjeća se u pozadini malo prizvuk Azije, naročito u pjesmama "Surgeon" i posljednjoj pjesmi "Year of the Tiger" u kojoj se, poput čelične dame PJ Harvey, stidljivo dotiče i nacionalnih pitanja.
Album "Strange Mercy" je zaokružena cjelina - u četrdeset minuta uspjela je izbaciti iz sebe privatne demone, potvrditi se kao originalna pojava u glazbenom moru mediokriteta. Ne mijenja se poetika St. Vincenta, što se najbolje vidi u tekstovima koji su šturi, ali i angažirani, začinjeni zdravom dozom kriticizma što ne deblja. Njezina emocionalna rječitost vidi se u samom izboru riječi - srećom, nema tu veličanstveno glistolikih riječi koje obavezno završavaju sufiksom -ost, -izam, ili -ija, ne pametuje Clarkova, što će joj svaka iskonska feministica svakako uzeti za zlo i reći kako se nije u dovoljnoj mjeri uživjela u ulogu seksualno potčinjene navijačice ('I've seen America with no clothes on'). Jeb'ga, drage i dragi moji poklonici Sanje i Sarnavke, strpljenja molim, doći će i Clarkova u godine kada će stihovima učiniti da se silikonizirane navijačice transformiraju u načitane sufražetkinje, a mladi golobradi vojnici u šaptače divljih konja.
St. Vincent nije lako etiketirati, a i nema prevelike potrebe za takvim postupcima. Nervozne solaže matematički ravnomjerno presijecaju i dopunjuju umiljate zvukove, milostiva je Clarkova, pjesme su joj kombinacija čudesnog i čudnovatog, ona je čarobnica pastoralnih predjela i urbana evanđelistica u jednom biću, njezin umiljat glas predstavlja blagost zbog koje bi i Aba Aziz Makaja potpisao bračni ugovor. Netko bi ju trebao preporučiti menadžerima Podravke jer je i više nego očito kako Clarkova pjeva od srca srcu, pa zašto da onda vikendom ne reklamira Vegetu Twist u trgovačkim centrima - malo pjesme, malo reklame, malo Vegete...